Als we denken aan een gezond ontbijt dan denken we snel aan een bowl met havermout, eieren of yoghurt. Het kan een makkelijk ontbijt zijn of zo uitgebreid als dat je wilt, van simpel tot luxe. Het makkelijk maken van je ontbijt gebeurt met een fruitmixer omdat spijtig genoeg niet iedereen tijd heeft in de ochtend bij het opstaan.

Dit is een zorgwekkende reden want het ontbijt word hierdoor verwaarloost door middel van gebrek aan tijd. Dit is de meest voorkomende probleem in de vroege uren. Ondervind in deze artikel hoe jij het ontbijt gemakkelijk kan maken met een fruitmixer.

Wat is een gezond ontbijt?

Tegenwoordig is er op de internet veel te vinden. Het zoeken achter bepaalde dingen word steeds vaker en vaker via het internet gedaan. Volgens de zoekvolume word er maandelijks meer dan honderd keer gezocht naar wat een gezond ontbijt is. Dit kan zijn omdat je het beu bent steeds havermout of yoghurt te moeten eten in de ochtend.

Dit is namelijk niet meer nodig na het lezen van dit artikel. Zoals jij hebben wij ook onderzoek gedaan naar zoveel mogelijk opties voor het ontbijt en er is een ander oplossing hiervoor. Je wilt namelijk niet je dag al ongezond beginnen door middel van het zomaar in elkaar zetten van een ontbijt.

Hoe moet je gezond eten in de ochtend?

De mogelijkheden voor je ontbijt kunnen oneindig zijn. Van gemakkelijk even een boterham met pindakaas smeren tot wat uitgebreider. Ben jij iemand die zijn ontbijt verwaarloost en een simpel boterham met pindakaas eet? Dan is dit onder andere voor jou!

Het ontbijt is het eerste wat je eet op een dag en dat wil je direct gezond doen. Hier zijn talloze manieren voor maar in deze artikel gaan we de aandacht besteden aan fruit smoothies. Met fruit smoothies eet je niet het fruit maar je drinkt het op. Het bespaart je tijd om een paar fruitsoorten te eten op een dag want dit kan je evengoed in een fruitmixer doen en drinken maar!

Kan je afvallen met fruit als ontbijt?

Het eten van een ontbijt, iedereen heeft zo zijn mening erover. Terwijl de één liever een ontbijt consumeert, ziet de ander de belangen van het ontbijt niet in. Beide hebben positieve werking als je maar weet hoe je het moet toepassen.

Wij zijn van mening dat iedereen een ontbijt nodig heeft omdat er vitamines ingenomen moeten worden in het begin van de dag. Dit kan je niet doen op een lege maag. Het is daarom dan ook aan te raden om niet zomaar je ontbijt over te slaan.

Toch kiezen de meesten ervoor om een lekker ontbijt te nemen in de ochtend, bijvoorbeeld een ontbijt shake. Afvallen met fruit is zeker mogelijk met de kennis van alle fruitsoorten. De vruchten moeten namelijk zo laag mogelijk in calorieën zijn, want je wilt niet teveel calorieën binnen werken bij het afvallen.

Wanneer je wilt gaan afvallen met fruit zijn fruitsoorten met veel fruitsuiker beter te vervangen. Het fruitsuiker wat fructose genoemd word is dat wat fruitsoorten zoals appels, peren en druiven ongezonder maken dan andere fruitsoorten. In tegenstelling van appels, peren en druiven heb je fruitsoorten zoals een citroen, limoen of een framboos waarbij er minder fructose te vinden is.

Recepten om smoothies te maken

Wilt dit zeggen dat ik een citroen of een limoen in me ontbijt shake moet doen? Nee, dat is niet perse het geval. Wat wel het geval is dat je bijna oneindig kan blijven variëren met verschillende fruitsoorten. Het kan een tijdje duren voordat je alle varianten hebt geëxperimenteerd. Hieronder hebben wij een aantal makkelijke recepten voor ontbijtsmoothies om je alvast op weg te helpen!

#1 Orange juice

De welbekende sinaasappelsap is een heerlijk ontbijt maar ook een lekker drank voor bijvoorbeeld de lunch. Door middel van de vele vitamines en mineralen in een sinaasappel word orange juice beschouwd als één van de gezondste sappen.

#2 Ananas smoothie

Een heerlijke dorstlesser voor de zomertijden deze ananas smoothie. Doordat de ananas meer dan 75% uit water bestaat is dit een gezond en tevens ook een heerlijk fruitsoort. Het kan gedronken worden als een ontbijt maar ook in de loop van de dag.

#3 Ananas, aardbei en framboos smoothie

Door middel van ananas te combineren met aardbeien en frambozen, heb je te maken met een laag gehalte fruitsuiker. Zoals al eerder besproken in de artikel heb je fruitsoorten die weinig fructose bevatten en framboos is er één van. Bij deze smoothie heb je een ananas nodig, een handvol aardbeien wat een gemiddelde is van een 8-10 aardbeien en 250 gram frambozen.

#4 Ananas en banaan smoothie

Het combineren van ananas kan met vele fruitsoorten en bij deze smoothie word het gemixt met banaan. Naast een ananas en een banaan heb je hierbij ook 200 ml yoghurt nodig. Als dit met een gezond yoghurt gebeurt zoals de griekse yoghurt, heb je naast een lekker smoothie ook nog eens dat het super gezond is.

Ontbijten met een fruitmixer

Een fruitmixer is er niet alleen voor in de ochtend maar kan over heel de dag gebruikt worden. Niet alleen in de ochtend en middag zijn fruitsoorten te eten, dit kan zelfs in de avond. Wanneer een fruitmixer het handigst van pas komt is in de avonduren als je je smoothies alvast wilt klaarmaken voor de ochtend nadien. Na het mixen van je smoothies is het enkel nog in de koelkast plaatsen zodat de volgende dag je het enkel nog uit de koelkast te halen hebt.

Je kan het jezelf namelijk gemakkelijk maken door het aanschaffen van een fruitmixer. Met een fruitmixer kan je alle kanten op. Hiermee kan je lekker smoothies maken naar eigen keus. Met smoothies kan je lekker blijven variëren. Hierdoor stel je je eigen smoothies op met de fruitsoorten die jij lekker vind. Dit kan je eventueel doen in de avonduren waardoor je in de ochtend wat tijd bespaart. In de ochtend is het dan alleen maar de smoothie naar wens uit de koelkast halen en je bent klaar voor je dag.

Intermittent fasting

Het bewust overslaan van het ontbijt word bij het intermittent fasting dieet aangeraden. Een ander verwoording voor intermittent fasting is het periodiek vasten. Intermittent fasting staat voor het lichaam en geest in balans brengen.

Vanaf 20:00 in de avond tot de volgende dag 12:00 is het dan de bedoeling dat je niet eet. Pas de volgende dag mag je bij de lunch uren weer eten. Dit betekent dat je maar acht uur de tijd hebt om je buik te vullen. Het maakt jouw meer bewust van wat je eet, aangezien je maar acht uur de tijd hebt om te eten.

Door een periode niet te eten krijgt het lichaam tijd om de laatste maaltijden te verteren en op te nemen. Het spijsvertering word gestimuleerd omdat de organen genoeg tijd krijgen om bij te komen.

De regel om tussen 20:00 in de avond en de volgende dag 12:00 niet te eten zorgt ervoor dat je laat in de avond niks meer eet. Wat je in de late uren eet word namelijk niet tot niet goed verteerd. Hier heb je dan geen last van als je aan intermittent fasting doet. Er moeten enkel maar kleine aanpassingen in je dagelijkse eetpatroon komen om te gaan intermittent vasten.

Geef een reactie